הזמנות לאירועים במאה ה-21

מפיקים חגיגה
טל אזרד
כל אירוע או סיבה למסיבה מצריכים בדרך כלל כמה גורמים קבועים על מנת שהאירוע ייצא לפועל. זה מתחיל בבחירת המקום לאירוע, המוסיקה, האוכל, הבגדים וכמובן איך אפשר בלי רשימת המוזמנים?

המוזמנים הם אלו שעושים את האירוע, כי אירוע כמה מושקע שיהיה לא יוכל לצאת לפועל בלי אנשים – המשפחה, החברים וכו'. אז איך מזמינים אותם ומכניסים את האירוע לתודעה? הדרך הנפוצה ביותר להזמין אנשים, במיוחד כאשר מדובר באירוע חגיגי ובכמות גדולה של מוזמנים – היא בשליחת הזמנות. את ההזמנות מדפיסים בבית דפוס, לאחר שבוחרים את סגנון העיצוב, את הפורמט ואת הפרטים שיופיעו בהזמנה. מחיר הדפסת ההזמנות בדרך כלל יהיה פר הזמנה, תלוי מאוד בגודל שלה, בסוג הנייר שבוחרים, בעיצוב ובאפקטים שניתן לעשות (כמו גימורים מיוחדים והטבעות על הנייר).

באיזה עיצוב לבחור?

 
אפשר לבחור בעיצוב קלאסי או בעיצוב מודרני, כמובן שזה תלוי גם בסוג האירוע ובאופיו. ניתן לראות היום יותר ויותר אנשים שבוחרים בהזמנות לחתונה בעלות אופי צעיר ו"מדליק", כמו למשל: הזמנות מאוירות עם תמונות בני הזוג ועיצובי קומיקס למיניהם. יש היום הזמנות לחתונה שממש נראות כמו הזמנה למסיבה – על גבי דף אחד בצורה מלבנית ומעוצבת בצורה מאוד צעירה וצבעונית. כך גם אפשר למצוא הזמנות לאירועים כמו בר/ בת מצווה. בעבר היה נהוג מאוד להביא הזמנה מודפסת כמעט לכל אירוע, גם לימי הולדת של ילדים היו קונים את ההזמנות המוכנות, או לחילופין מזמינים הדפסות ומחלקים לכל החברים בכיתה. היה פה משהו מאוד תמים ויפה ובעל ערך לקבל הזמנה למסיבת יום הולדת. כי יודעים שמאחורי זה עומדת כוונה מאוד טובה והשקעה. היום בעידן הפייסבוק, לצערנו הקסם מעט אבד..

הזמנות בפייסבוק ובמייל – חדשנות או קמצנות?


אנחנו נמצאים בעידן מאוד אינטרנטי כאשר דרך העברת המסרים הפכה להיות לרוב דרך המחשב – באי-מייל, בפייסבוק, בסקייפ, הודעות SMS ועוד. הפצה של דבר מה בפייסבוק היא מאוד ויראלית, היות ויש ברשת הזאת כל כך הרבה אנשים. אנחנו יכולים להעביר מסר מסוים בלחיצה על כפתור לרשימת תפוצה שלמה. בעקבות זאת כל הנושא של שליחת
 הזמנות לאירועים דרך הפייסבוק והמייל הפכה לטרנד של ממש במיוחד בקרב צעירים. 
מצד אחד אפשר להתייחס לזה כרעיון מקורי וזורם שמשתלב עם האופי של התקופה. על הדרך גם חוסכים בכסף ובנייר. אך מצד שני זה יכול להראות כלא מתאמץ וכ"על הדרך". אנשים רבים שמקבלים הזמנות לחתונה דרך הפייסבוק לעיתים מרגישים מעט מאוכזבים שלא חשבו עליהם או השקיעו בהם בשליחת הזמנה. אנשים גם אוהבים לקבל הזמנה אישית על שמם ולא הזמנה קולקטיבית שלעיתים נראית כאקט שיוצא מידי חובה.. 

אין כמו הזמנה מודפסת ואישית שמקבלים באופן אישי מבעל השמחה כאשר מדובר באירועים כמו חתונות, בריתות ובר מצוות. דווקא ההזמנות המקוונות מתאימות יותר לחגיגות ימי הולדת, ימי כיף ושאר אירועים קטנים ולא רשמיים. בפייסבוק כידוע קיימת האופציה של פתיחת אירוע והזמנת החברים, או שליחת הודעות אישיות בדומה לשליחת מייל. הזמנה לאירוע שנשלחת דרך הפייסבוק יכולה להיות מחווה יפה אם היא מגיעה כתוספת להזמנה המודפסת ולאו דווקא במקומה. 

מוגש באדיבות על ידי קוויק קופי – רשת בתי דפוס לפתרונות עיצוב והדפסה.

Share on Facebook
לא הבנתי
You must be in Edit Mode to enter content, and then you can use the Module Action Menu or Module Action Buttons to manage content