האימונון הנוכחי תופס את כולנו בימי הקיץ החמים והמהבילים ואם לא די בכך, בתחילת החופש הגדול.
אני כבר שומעת חברות ואמהות הבאות לאימון ומתלוננות "שאם במהלך השנה תפקדנו כטבחיות, כובסות, נהגות, מנקות, אוזן קשובה, נוסף לנו בחופש הגדול תפקיד נוסף – אחראיות לתיאום והפקת אירועים ובילויים". הגדרת התפקיד כוללת דאגה להנעמת הזמן של ילדנו וכל זה במטרה אחת: לא לשמוע את המשפט: "אמא, משעמם לי!!!!"
התפקיד החדש, המאתגר, משלב מיומנויות של זיהוי הצורך, עבור ילדנו הצעירים, חיפוש ומציאת רעיונות בילוי (כמובן שרצוי שתהיינה מספר חלופות), בדיקת הרעיונות, שיווקם לילדנו, הוצאתם לפועל (לרבות הסעה), מימונם וכמובן לקיחת אחריות מלאה על הצלחת האירוע והנאתו של הילד.
ועבור ילדנו המתבגרים, עלינו להתמודד עם היציאות שלהם בשעות לילה המצריכות אותנו להסיע או לחילופין להישאר ערים עד שמיעת הדלת הנטרקת אי שם לפנות בוקר ולא נשכח את מימון העלויות הכספיות לכיסוי הבילויים ואירוח החברים שמסתגרים בחדרים ומגיחים מעת לעת ליהנות מהאוכל שדאגנו לבשל עבורם.
ואולי דווקא תחילת החופש הגדול זה בדיוק הזמן, רגע לעצור ולזהות בראש ובראשונה את המטרה שלנו כהורים בחודשיים הקרובים של החופש הגדול.
האם המטרה לא לשמוע בחודש הקרוב את המשפט: "אמא, משעמם לי!!!!" ?
או
האם המטרה להעביר את הזמן בנעימים עם ילדנו בלי מטלות של שיעורים, מבחנים וחוגים?
או
האם המטרה לרצות את הילדים שלנו ולהיענות לכל בקשה שלהם?
או
האם המטרה לאפשר לילדנו להתאמן בניהול הפנאי שלו, הבחירות שלו ולקיחת אחריות על כך?
או במילים אחרות,
האם המטרה שלנו לשנות פרשנות וכאשר הילד אומר בחדרו העמוס לעייפה במשחקים וספרים "אמא, משעמם לי!!!!" האם התכוון לומר "אמא, אני בוחר להשתעמם" ?
או
אולי זיהית מטרה אחרת ?
לאחר זיהוי המטרה, הגדרתה הברורה והמדויקת והעלתה על הכתב, כל שנותר הוא לבחור את הנתיב, שיוביל להשגתה של המטרה.
כל אחת מהמטרות יכולה להיות מושגת על ידי דרכי פעולה שונות ומגוונות, שכל אחד מכם יבחר מתוך מומחיותו לכל הדמויות והמשתנים הנוגעים להשגת המטרה.
חופשה נעימה,
קרני כהן מנוח