לפעמים, הרעיונות הנפלאים ביותר נמצאים ממש מתחת לאף שלנו. כך גם כשמדובר ברעיונות לחגיגת בר/בת מצווה לילדים שלנו. הורים רבים תרים אחר האטרקציה המיוחדת או הקונספט החדשני, כדי לחגוג את גיל המצווה של ילדיהם באירוע ש"טרם נראה כמותו". אך מה שקורה בפועל הוא, שמרבית החגיגות נראות פחות או יותר זהות זו לזו. לכן, חשבנו שכדאי להזכיר שאת האטרקציה המהנה ביותר, וגם היפה ביותר, מציע לנו הטבע, וחגיגת בר או בת מצווה על חוף הים יכולה להיות גם מקורית, גם מהנה לכל המוזמנים וגם כדאית יותר מבחינה כלכלית. ואם הרעיון של עריכת מסיבת בר/בת מצווה על חוף הים נשמע לכם מסובך ולא פרקטי במיוחד – אל דאגה! במאמר זה תמצאו כמה עצות שימושיות לתכנון יעיל של אירוע מושלם על חוף הים. 1. איך לבחור את החוף המתאים?
"חוף הים שייך לכולם", כך אנו שומעים מכל עבר. ואכן, חופי הים שלנו הם שטחים ציבוריים שאמורים להיות פתוחים לרווחת כולנו.
ולמרות זאת, חשוב לדעת שלא בכל חוף ים תוכלו לקיים אירוע פרטי. בחופי הרחצה המוכרזים, שמתופעלים ומתוחזקים על-ידי הרשויות המקומיות, לא תוכלו לקיים אירוע רב משתתפים, עם ציוד, קייטרינג, תאורה והגברה. אירועים שכאלו בדרך כלל מתקיימים בחופים שאינם חופי רחצה מוכרזים, ונמצאים בבעלות פרטית או בבעלות רשות מקומית. כדי לערוך בהם אירוע, יהיה עליכם לקבל אישור מהבעלים / הרשות המקומית, מהמשטרה, מרשות שמורות הטבע (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) וממכבי האש. לכן, מטבע הדברים, בחירתכם מצטמצמת לחופים שבהם תוכלו לקבל את כל האישורים הנדרשים. שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת החוף לאירוע הם:
- קיומן של תשתיות חיוניות, כמו: חשמל, מים, ביוב (שירותים) וכו'.
- גישה נוחה לכלי רכב ולהולכי רגל, לרבות כבישים סלולים ומקומות חניה, וכן שבילים נוחים להליכה.
- מרחב המתאים להצבת רחבת ריקודים, שולחנות אירוח, אזור למטבח, אטרקציות שונות ועוד.
- קרבה למקום מגוריהם של מרבית המוזמנים.
- ועוד. וכמובן שלרשותכם עומדת גם האפשרות לבחור בגן אירועים הממוקם על חוף הים, ובכך לחסוך לא מעט מההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בקיום אירוע בחוף פתוח.
2. הבמה ורחבת הריקודים
כשמדובר בחגיגת בר/בת מצווה על חוף הים, נדמה כי לא צריך במה. הרי ההצגה הטובה ביותר היא הים המרהיב והנוף שמסביב. ובכל זאת, גם בבר או בת מצווה שנחגגים על חוף הים חתן או כלת השמחה יכולים לקיים את טקס הדלקת הנרות המסורתי, ואף לבצע קטע אומנותי (ריקוד או שיר שהכינו במיוחד לרגל האירוע).
לעתים רבות גם בני משפחתם וחבריהם ירצו להפתיע אותם בברכה או בקטע אומנותי – ולשם כך יש צורך בהקמת במה. ואם אתם מעוניינים שהאורחים יוכלו לרקוד בנוחות, כדאי גם להקים רחבת ריקודים ייעודית במרכז המתחם. איך עושים זאת? כאן כבר חשוב להשאיר את העניין לחברה מתמחה, ולא לאלתר בכוחות עצמכם. כי במה, בראש ובראשונה צריכה להיות בטיחותית. גם הקמה של רחבת ריקודים, היא אינה עניין של מה בכך, שכן היא כוללת לא רק רחבה על הקרקע, אלא גם קונסטרוקציה שלמה שעליה ייתלו הפנסים שיאירו את רחבת הריקודים. וגם כאן, בטיחות היא מילת המפתח.
3. איך לבחור את הציוד והכלים לאירוע?
בחירת השולחנות, הכיסאות ושאר פרטי הריהוט לאירוע שלכם, היא לרוב נגזרת של אופי הקייטרינג שתבחרו. אם תבחרו להגיש לאורחיכם מתאבנים, כיבוד קל, finger food או אוכל בהגשת בופה, תוכלו להסתפק בשולחנות בר שניתן לאכול לידם בעמידה, או עם כיסאות בר גבוהים. אולם אם תבחרו להגיש מספר מנות, שאי אפשר לאכול אותן בעמידה, חשוב לדאוג לאזורי ישיבה מתאימים, עם שולחנות וכיסאות בגובה סטנדרטי. שיקולים נוספים שעליכם לקחת בחשבון הם הרכב קהל האורחים שלכם ואופי האטרקציות באירוע. לחברים הצעירים של חתן / כלת השמחה אפשר לייעד פינות זולה, עם ספות ושולחנות נמוכים, או אפילו מחצלות, פופים וכריות. אך אם הזמנתם לאירוע גם קרובי משפחה מבוגרים, חשוב שתדאגו להם לכיסאות בגובה סטנדרטי ולכורסאות ישיבה נוחות. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה להשכרת ציוד לאירועים, שתספק לכם לא רק רהיטים אלא גם את האביזרים והכלים המשלימים: כלי אוכל, כלי הגשה, מפות שולחן ומפיות, כיסויים לכיסאות ועוד.
4. הצללה
אם בחרתם לקיים את האירוע בשעות היום, או אפילו אחר הצהריים, חשוב שתדאגו גם לפתרון הצללה. תוכלו ליצור אזורי הצללה שונים באמצעות רשתות צל או שמשיות: באזור קבלת הפנים, אזור הבופה / שולחנות האוכל ועוד. לרשותכם עומדת גם האפשרות ליצור הצללה אחידה של כל מתחם האירוע באמצעות בד דריל, הידוע גם בשם "הצללה לבנה".
ושיהיה במזל טוב, לכם ולילדיכם! המאמר באדיבות חברת אביב אירועים בע"מ, המתמחה בהשכרה ציוד לאירועים.